(vychází v polovině října 2023)
Jak může začínající šéf kartelu uspět (a přežít) v 300miliardovém nelegálním drogovém byznysu? Samozřejmě tak, že se učí od těch nejlepších. Lidé v čele kartelů se v otázkách, jakými jsou vytváření hodnoty značky nebo vyladění služeb zákazníkům, pozorně učili od úspěšných korporací typu Walmart, McDonald’s nebo Coca-Cola.
Čtenářovým neohroženým průvodcem po jednom z nejbrutálnějších světových odvětví je Tom Wainwright, který se prodírá andskými kokainovými poli, středoamerickými věznicemi, coloradskými obchody s marihuanou a internetovými drogovými doupaty darknetu. Přináší tak svěží a neotřelý pohled na obchod s drogami a jeho 250 milionů zákazníků.
Mezi postavy jeho knihy patří bolívijský „Bin Ládin“, vůdce salvadorského gangu „Starý Lin“, milionářský výrobce pilulek z Nového Zélandu přezdívaný „Starboy“ a přívětivá mexická babička, která vaří borůvkové palačinky a zároveň plánuje vraždu. Ti spolu s prezidenty, policisty a náctiletými zabijáky vysvětlují takové věci, jako je obchodní význam tetování od hlavy až k patě, jak se gangy rozhodují, zda si budou konkurovat, nebo se spolčí, a proč kartely překvapivě tolik dbají na společenskou odpovědnost firem.
O autorovi:
Tom Wainwright je redaktorem časopisu The Economist. Do roku 2013 byl šéfem jeho mexické redakce a měl na starost Mexiko, Střední Ameriku a Karibik. Drogový byznys komentoval mimo jiné na stanicích CNN, BBC a NPR. Vystudoval filozofii, politiku a ekonomii na Oxfordské univerzitě. V současnosti žije v Londýně.
Více o knize:
- Předběžná cena: 399 Kč
- Počet stran: 316
- ISBN: 978-80-7611-120-2
- Rozměry: 13 x 20 cm
- Vazba: měkká